Nu bygges der bro mellem Tingbjerg og Husum

Vejdirektoratet starter arbejdet med den nye bro mellem Tingbjerg og Husum fredag den 15. maj.

Skurbyen til og byggepladshegnet om byggepladsen til arbejdet med den nye bro er ved at være færdig på parkeringspladsen vest for Ruten nr. 143.

Fra fredag den 15. maj begynder Vejdirektoratet at lede gående og cyklister uden om Voldalléstien. Fra mandag den 18. maj begynder selve arbejdet med Bystævneforbindelsen og den nye bro. Det forventes at arbejdet med broen er afsluttet i november 2027.

Du kan følge med i nyheder for projektet på Vejdirektoratets hjemmeside her.

Sådan påvirkes Tingbjerg

Der kan komme støjgener fra byggeriet når Vejdirektoratet udfører ramning af spuns og pæle i syd, mellem volden og fæstningskanalen. Under byggeriet vil der også være jordkørsel og anden entreprenør kørsel, der kan støve. Entreprenøren sørger for fejning, og rene veje i arbejdsområde, for at minimere støvgener.

Der kan i løbet af byggeperioden komme kortvarige afbrud i forsyning af vand eller el. Dette vil blive varslet i god tid.

Voldalléstien spærret i en periode

Voldalléstien, som løber langs med den sydlige side af Vestvolden, vil være spærret i anlægsperioden. På kortet herunder kan du se, hvilken alternativ rute du kan tage.

Det er Københavns Kommune og Vejdirektoratet, der i samarbejde etablerer vejforbindelsen, som bliver en tosporet vej med cykelsti og fortov i begge sider. Den nye forbindelse vil med en bro over Vestvolden binde Husum og Tingbjerg bedre sammen.